Η πορεία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας το 2016

Το 2016 ήταν μια θετική χρονιά για την ευρωπαϊκή κλωστοϋφαντουργία, ενώ στην ένδυση καταγράφηκε στασιμότητα. Αυτό οφείλεται σε δύο παράγοντες, την πολύ μικρή αύξηση των λιανικών πωλήσεων και των εξαγωγών. Ειδικότερα:

Στην παραγωγή η κλωστοϋφαντουργία κατέγραψε αύξηση 1,5% ενώ η παραγωγή στην ένδυση μειώθηκε κατά 2,7%.

Ο κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 1,9% στην κλωστοϋφαντουργία και 0,7% στην ένδυση.

Οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 0,6%. Το γεγονός αυτό επηρέασε αρνητικά την ένδυση. Ήταν η χαμηλότερη επίδοση την τελευταία τριετία αφού τα δύο προηγούμενα χρόνια 2014-2015 οι λιανικές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 2,1% ετησίως.

Η καλή πορεία της κλωστοϋφαντουργίας επέδρασε θετικά και στην απασχόληση η οποία σημείωσε αύξηση 2,8%. Αντίθετα η απασχόληση στην ένδυση υποχώρησε κατά -1,4%.

Όσον αφορά το εξωτερικό εμπόριο, οι εξαγωγές κατέγραψαν την χαμηλότερη ανάπτυξη από την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Στην ένδυση οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,1% και ανήλθαν σε 22,9 δις ευρώ. Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές παρέμειναν στάσιμες στα ίδια επίπεδα των 21,8 δις ευρώ. Οι πέντε σημαντικότερες χώρες πελάτες της Ε.Ε. το 2016 ήταν: οι ΗΠΑ με αξία εξαγωγών 5,7 δις (-0,7%), η Ελβετία με 4,9 δις (+0,3%), η Κίνα με 3,3 δις (+2,7%), η Ρωσία με 2,9 δις (-0,3%) και η Τουρκία με 2,5 δις (-5,1%).

Οι εισαγωγές κατέγραψαν αύξηση κατά 0,2% στην ένδυση και ανήλθαν σε 80,9 δις ευρώ. Στην κλωστοϋφαντουργία οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,4% και σε αξία ανήλθαν σε 29 δις ευρώ. Οι κυριότεροι προμηθευτές της Ε.Ε. ήταν κατά σειρά οι: Κίνα με 37,5 δις (-5,3%), το Μπαγκλαντές με 15,2 δις (+8,2%), η Τουρκία με 14,4 δις (+1,5%), η Ινδία με 7,8 δις (+0,6%) και το Πακιστάν με 4,9 δις (+6,5%).  

back